min bäste vän försäkringskassan

INTE! alltså varför i hela fridens värld ska detta underbara svenska system vara så fruktansvärt krångligt. Jag förstod att det skulle komma en dag då jag inte fick mina pengar som väntat. den dagen var idag. inte nog med att man lever på sina sista ören numera utan nu hade jag då missat att begära föräldrapenningen, jag hade bara anmält den. Jag hade inte klickat ändra fram helt enkelt. kan inte skylla på någon annan än mig själv heller vilket känns ännu jävligare. jag tycker ändå att det finns människor som är mindre smarta än mig och jag säger bara stackars dom för jag känner mig som den mest iqbefriade i universum när det gäller detta..varför inte bara ha en knapp för att man är med barn och behöver hp och en knapp för att man fått barn och vill ha fp osv..näe, intyg hit och dit och  anmäla och begära. näe, jag gillare inte! hoppas bara nu att jag får dom där rackarns slantarna inom några dagar som tanten jag pratade med sa...

annars så måndag idag. har just varit ute på en liten promenad och Arvid sover i vagnen. Jag håller på tvätta och nu så fastande jag här. om någon timme ska vi på faderskapsbekräftelse. jag trodde det var ett skämt när våra vänner sara och tomas beättade för oss om detta men nu så ska vi också få uppleva denna cermoni.

I morgon är det bvc igen och läkarbesök. lika spännande varje gång och se hur den lille växer.han har i allafall fått en dubbelhaka som man bara vill bita i. gosunge!

näe, det var allt för nu hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0