9 månader


Sitter framför tvn och dricker te och äter chokladbollar. Arvid har just ätit han med.
Vi har varit ute och gått en sväng sen kört igång lite tvätt..annars en lugn dag.

Hade lite och göra en dag så jag snodde det här från cecca, www.blackened.blogg.se.
så den som orkar kan ju läsa och begrunda..


GRAVIDITETEN

Vilka var dina favorit kläder? jag hatade att inte kunna ha "vanliga" kläder. men favorit var nog klänningar eller mjukisbyxor
Vad var din/dina favorit rätter? Maxmål

Vad var dina/din favorit dryck? Coca cola
Vad tyckte du inte om? tacos
Var det någon favorit rätt som ändrades? det tror jag inte
Vad var du mest sugen på? sura godisar
Hade du halsbränna? nja, kräktes mest
Hade du foglossning? nej gudskelov
Hade du sammandragningar? Ja, till och från from v 25 ungefär

Mådde du illa? jo tack! gick ner 3 kg i början av graviditeten
Vilken sovställning var bäst? Sida med kudde under magen
När var din BF dag? 2 Oktober

Gick du över tiden? Nej, han kom ut 6 dagar tidigare
Hur mycket gick du upp i vikt? 7 kg
Hade du mycket vätska i kroppen?
nej inte särskilt
Hur var ditt psyke?
oj, inte det bästa i alla fall.
Gnällde/klagade du?
ja det gjorde jag nog.
Vad trodde du det var för kön? pojke
Visste du vad det var för kön? vi fick veta efter ul.
Hur låg ditt SF mått? 33 cm sista bm besöket.
Var du rädd för något? Att krocka med bilen och barnet inte skulle klara sig.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? jag hade inga förväntningar alls så..
Hur ser du på graviditeten idag? Jag ser framemot nästa!

FÖRLOSSNINGEN
När började din förlossning? vi kom in strax före 8.00..
Hur började den? Förvärkar hela fredagen sen 03.00 var det bara upp och hoppa och andas!
När åkte du/ni in till förlossningen? strax efter 7.00
Varför? För då börja det vara outhärdligt..

Vem/vilka åkte du in med? Daniel som försökte få mig att skratta igenom värkarna.
Fick du/ni åka hem igen?
Nej
Vilket sjukhus skedde förlossningen på? NUS
Hur mycket var du öppen när ni kom in?
7 cm
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Först undersökt dom mig, sedan duschade jag någon timme, sedan fick vi ett rum och vi lyssnade på p4 och andades igenom värkarna. 11.00 tog dom hål på hinnan och sen körde det igång på riktigt...
Vilka/vilken var med under förlossningen? Daniel och 1 barnmorska, 1 barnmorskestudent och en undersköterska.(tror jag)
Tog du nått smärtstillande?
Lustgas, vilken grej!
Grät du?
Ja när allt var över och vi kom upp på bb. av lycka förstås.
Vad tyckte du var jobbigast?
Från det att dom tog hål på hinnan tills krystvärkarna började..
Var du rädd för något? Att spricka sönder ( för det kändes verkligen så!) och att lillen inte skulle må bra när han kom ut.
Hur lång tid tog det? 14.20 är han född så find it out!
Hur ser du på förlossningen idag?
jag tycker det var superhäftigt! hellre förlossning än graviditet!

BARNET

Vad blev det för kön? En underbar liten pojke
Hur mycket vägde barnet?
3030g
Hur lång var barnet? 49 cm
Vad var huvudomfången? 35 cm
Hur mådde barnet? han mådde prima, skrek och sög på fingrarna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0