värmen och jag


sol, värme och ännu mera värme. jag ska inte klaga men jag är verkligen inte den solfantast jag brukar vara. skuggan, vattnet och vinden har varit mina vänner idag. började med frukost på ballkongen, soltermometern visade på 48 grader. sedan kom jag på att jag skulle ringa till frissan för att kolla om dom hade någon tid och det hade dom! tog räcern till vns, svettades som ett djur när jag kom fram men fick mig i alla fall en ny lugg och lite mindre risiga toppar. mormor hade redan styrt upp betalningen så gratis var det också och nöjd blev jag med även om jag väntar på att mitt hår ska bli 2 deci längre, helst över en natt.
efter det tog jag mig i slowmotion hem igen, käkade lite lunch och gick sedan ner till älven för att svalka mig, mycket skönt! om jag hade haft badkläder hade jag doppat mig men det blev bara till knäna. sen for jag hem och dog på soffan. skuggtermometern visade då 29 grader. jag unnade mig några minuter i soffan sedan åkte dammsugaren fram, välbehövligt men om möjligt ännu varmare! haha
sedan kom simon förbi en sväng och vi pratade lite strunt sedan lagade jag mig lite middag och nu har skuggan intagit vår ballkong, vilket inte gör mig nånting, inte vår kära kattskraka heller. hon har mest hållit sig inne idag och roat sig med att jaga flugor i fönstrena så krukorna yr! och inte förstår hon när man blir arg på henne heller. aja, nu ligger hon är utslagen på ballkongen och vore det inte för grannarna skulle jag lägga mig bredvid på betongen. haha
som ni förstår så jobbar daniel över även ikväll..och i morgon när han äntligen är ledig börjar jag jobba...hur var det nu med yrkesvalet igen?! jaja, söndag-semester!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0