skurmadam eller landstingsjävel?

vaknade vid kvart över nio idag av att alba ville leka. det är som att ha småbarn typ. eller vad vet jag men ändå. Hur som helst låg jag och drog mig en stund sen klev jag upp och kämpade i mig lite frukost. Sedan satte jag igång med storstädningen, dammtorka,dammsuga,torka golv, städa toaletten, renbädda sängen...Efter det for jag hem till pappa och Biggan för att sy gardin till vardagsrummet. jag blev faktiskt nöjd. jag gillar att sy men det är sällan det blir så bra..men den här gången måste jag nog säga att jag lyckades. sedan tog jag hunden deras med mig och traskade upp i skogen för att hämta enris som jag ska ha framför kakelugnen. sedan for jag hem igen. plockade ner alla gardiner, strök och satte upp nya i alla fönster. Blev himla mysigt faktiskt :) sen julpyntade jag lite med det som jag hade, ska fara och köpa lite mer på torsdag.
I morgon är jag ledig igen, slipper bli kallad landstingsjävel och slipper höra den eviga frågan om hur kallt det är i vännäs. ALLTID frågar någon om var man kommer ifrån och man hinner knappt säga vännäs så har dom hunnit säga: men oooo! hur kallt hade ni i morrse?!
men vad morgondagen har att erbjuda har jag ingen aning om..
ikväll måste vi iaf fara och storhandla. det ekar typ i kylen. det enda som finns är kakor som är kvar sen förra veckan..annars blir det nog bara lungt. hoppas att det är något sevärt på tv.

auf wiedersehn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0